Ο Samuel L. Jackson είναι ένα πραγματικό Hollywood icon χάρη σε ρόλους σαν του Gator στο Jungle Fever του Spike Lee, του Jules στο Pulp Fiction, του Mace Windu στο Star Wars, και τελευταία του Nick Fury στις ταινίες της Marvel. Εχει παίξει, μέχρι τη στιγμή που γράφεται το κείμενο, σε 199 (!) ταινίες, ε και όσο να ‘ναι έχει κάποια tips να μοιραστεί με ανερχόμενους ηθοποιούς του θεάτρου, της τηλεόρασης και του κινηματογράφου για το πώς θα πετυχαίνουν στις audition τους.
1. Μάθε απ’ έξω το κείμενο. “Δείξε ότι νοιάζεσαι και ότι είσαι επαγγελματίας. Απέδειξε ότι μπορείς να μάθεις το κείμενο. Αν δεν μπορείς να το μάθεις για να προσπαθήσεις να πάρεις τη δουλειά, γιατί να πιστέψουν ότι θα το μάθεις όταν την πάρεις?”
2. Βρες το βάθος και το εύρος σου. “ Έχε συναισθηματικό βάθος και εύρος όταν μπαίνεις στο δωμάτιο. Ακόμη και αν πρέπει να παίξεις έναν θυμωμένο που φωνάζει, υπάρχουν διαφορετικά βάθη και διαστάσεις που μπορείς να εξερευνήσεις και κανάλια που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να το κάνεις όλο πιο ενδιαφέρον και κάτι περισσότερο από φωνές και θυμό.”
3. Συναισθηματική πορεία. “Έχε ένα μέρος να ξεκινήσεις. Έχε ένα μέρος στο κέντρο, που κρυσταλλώνει τη σκηνή και έχε ένα καλό τέλος. Πρέπει να ξέρεις πως θα φτάσεις από την αρχή στο τέλος. Πρέπει να τους κάνεις να θέλουν να φύγουν μαζί σου από το δωμάτιο, γιατί όταν τελειώσεις, θα πάς κάπου. Και θέλουν να έρθουν μαζί σου επειδή σε βρίσκουν ενδιαφέρον/ουσα.
“ΜΠΕΣ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΟΥ ΕΑΥΤΟ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΓΙΑΤΙ ΑΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΘΑ ΤΟΝ ΠΑΡΕΙΣ. ΜΠΕΣ ΜΕΣΑ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΣ: ‘ΟΥΑΟΥ, ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΩ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΗΜΕΡΑ, ΟΧΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ Η ΣΕ ΜΙΑ ΤΑΞΗ. σημερα θα παιξω για ανθρωπουσ που μπορουν να με βοηθησουν να κανω αυτο που θελω.’”
4. Σεβάσου το φορμά. “Ο κανόνας στο θέατρο είναι ότι μιλάς στον άνθρωπο στην τελευταία σειρά, διατηρώντας τη συναισθηματική δυναμικότητα σου. Πάνω, κάτω, μέση, όλα αυτά. Στο σινεμά πάλι, μπορείς να είσαι ήσυχος, αλλά όχι υπερβολικά ήσυχος. Έχω δουλέψει με ανθρώπους που έπρεπε να γύρω πάνω τους για να ακούσω τι λένε, ή να περιμένω να κλείσουν τα χείλη τους για να καταλάβω ότι είναι η σειρά μου να μιλήσω. Μην είσαι αυτός ο ηθοποιός.”
5. Άρθρωση “Πρέπει πάντα να μπορούν να διακρίνουν τι λες. Άρθρωσε σωστά και μη μουρμουρίζεις. Υπάρχουν κάποιοι ηθοποιοί που έχουν χτίσει καριέρες με το μουρμουριτό τους. Αν βρίσκεσαι σε autition όμως, δε θα είσαι ένας από αυτούς, άρα άρθρωσε σωστα.”
6. Να είσαι ανοιχτός/ή σε οδηγίες. “Να είσαι ευγενικός και να ακούς. Αν σου δοθεί μια οδηγία, πρoσπάθησε να την εφαρμόσεις ακόμα και αν δεν συμφωνείς. Εφάρμοσέ την και κάν’ την να βγάζει νόημα. Δεν είναι καλό να πιάνεσαι απροετοίμαστος, οπότε πριν μπεις στο δωμάτιο, σκέψου διαφορετικούς τρόπους που μπορείς να το κάνεις. Δοκίμασε όλους αυτούς τους τρόπους, δυνατά, ή στο μυαλό σου, ή σε καθρέφτη ή όπως είναι ό τρόπος σου τέλος πάντων. Έτσι, όταν σου ζητηθεί να κάνεις κάτι, θα το έχεις ήδη επεξεργαστεί μέσα σου και θα χρειαστεί να το κάνεις μπροστά τους για πρώτη φορά. Πάρε την οδηγία που σου δίνεται και προσάρμοσέ την σε αυτό που έχεις ήδη κάνει ή αυτό που θα κάνεις. Μη τους πεις κάτι σε στυλ “Δεν πιστεύω ότι ο χαρακτήρας μου θα το έκανε αυτό”. Γιατί έχεις δίκιο. Όντως, ο χαρακτήρας σου δεν θα το έκανε αυτό , γιατί ο χαρακτήρας σου δεν είναι αυτό που ψάχνουν και δε θα πάρεις τη δουλειά.”
7. Μην εμφανίζεσαι με τα ρούχα του χαρακτήρα. “Δεν πιστεύω ότι πρέπει να προσπαθείς να ντύνεσαι σαν τον χαρακτήρα στις οντισιόν. Έχουν ενδυματολόγο και θα σε ντύσει αν πάρεις τη δουλειά. Μην προσπαθείς να τους αποδείξεις ότι καταλαβαίνεις τι έχουν στο μυαλό τους με το ντύσιμό σου.”
8. Κάνε εντύπωση. “Όταν μπαίνεις στο δωμάτιο θέλεις να ξεχωρίσεις και να τους μείνεις στο μυαλό. Όπότε, ό,τι και αν κάνεις, μπες μέσα με τσαμπουκά. Καλλιτεχνικό τσαμπουκά.”
9. Μην αυτοσχεδιάζεις, εκτός αν ζητηθεί. “Είναι οκ να αυτοσχεδιάζεις σε μια οντισιόν, μόνο αν σου ζητηθεί. Δεν χρειάζεται να αλλάξεις το γράψιμο κάποιου άλλου. Σου έδωσαν αυτό που θέλουν να ακούσουν. Θα έχεις την ευκαιρία να αυτοσχεδιάσεις αφού πάρεις τη δουλειά. Αλλά μην πηγαίνεις με ύφος “Όχι μόνο είμαι φοβερός ηθοποιός, είμαι και γαμάτος συγγραφέας. Έκανα κάτι αλλαγές στο κειμενάκι σας να γίνει καλύτερο.””
10. Να είσαι στην ώρα σου. “Εντάξει αυτό είναι προφανές. Πήγαινε νωρίτερα. Απόδειξε ότι είσαι αξιόπιστο άτομο που μπορείς να στηριχθείς πάνω του και να τον εμπιστευθείς. Κανένας δε θέλει να προσλάβει έναν ηθοποιό που θα τρώει χρόνο απ’ το σετ.”